Der er ingen tvivl om at regneark er det bedste program at samle data i, især hvis man har meget og det skal analyseres.
Men når det kommer til at præsentere data, er regneark virkelig dårlig.
Med Google Suite apps’ene, er det super nemt at integrere sine data fra regneark ind i et mere præsentations venligt format.
Ikke nok med at det er nemt, så er det også super simpelt at sørge for at graferne altid er opdateret til den nyeste version af grafen.
I det følgende afsnit viser jeg hvordan man indsætter grafer fra regneark i Google Docs, Google Slides og Google Sites.
Google docs
Se her hvordan du lynhurtigt kan sætte en graf fra regneark ind i docs.
Ændre data sig efter du har indsat grafen, ja så er det super nemt at opdatere den til nyeste version.
Google Slides
Med Google Slides er det lige så nemt.
Og igen, er der nye data, så trykker du bare på opdater.
Google Sites
Det er lige så nemt med Google sites via indsæt diagrammer
Du kan også vælge at have hele regnearket med i Google Sites, det gør du via indsæt regneark.
Det smarte ved Google Sites er, at du ikke skal tænke på at opdatere grafen, da den altid viser den nyeste på hjemesiden.
Det var 3 hurtige metoder at vise sine data fra regneark på en lækker og altid opdateret måde.